بلاگ

خواص نمک صورتی ایرانی و نحوه مصرف آن

نمک صورتی و سایر نمک ‌های معدنی سالم‌ ترین نوع نمک در جهان هستند، زیرا از کوه‌ های گرمسار ایران استخراج می‌ شوند و فاقد هرگونه مواد مضر مانند میکروپلاستیک یا فلزات سنگین هستند. این نوع نمک دارای 84 عنصر معدنی بسیار مفید برای بدن است. مقدار ید موجود در نمک های معدنی کم است، اما توصیه می کنیم ید مورد نیاز خود را به صورت طبیعی و ارگانیک از غذاهای دریایی یا سبزیجات تهیه کنید.

 

تاریخچه نمک صورتی

امروزه نمک یکی از مواد ضروری در هر خانه ای است و البته به دلیل فراوانی نمک، عموماً اهمیت چندانی به آن نمی دهیم اما قطعا اگر فقط تا چند روز در خانه نمک نداشته باشید، به ارزش آن پی خواهید برد. درست زمانی که خوشمزه ترین غذاها بدون نمک بی مزه می شوند. از آنجا که نمک هر دو خاصیت ضد عفونی کننده و گندزدایی را دارد، از 2000 سال تا 200 سال پیش، جنگ های زیادی بر سر آن انجام شده است. البته نمک خواص بیشمار دیگری نیز دارد بطوریکه آن را می توان عامل کاهش عفونت دندان محسوب کرد و در هنگام دندان درد و عفونت دندان از نمک برای کاهش درد و عفونت استفاده کرد.

نمک به دلیل فراوانی قیمت پایینی دارد اما اینکه بدانید افراد سودجو همیشه پای خود را در هر محصولی باز می کنند بسیار مهم است. به طور واضح، بسیاری از افراد به مردم آدرس اشتباه داده اند تا نمک را بر اساس منافع شخصی آنها انتخاب کنید زیرا منفعت آنها در انتخاب اشتباه شما بوده است.

نمک در همه جا وجود دارد: در نمک ها، به صورت آباژورهای سنگی، تخته های گریل پخت گوشت و سبزیجات و همه برای جذب انرژی در مراکز اسپا یافت می شوند. اما آیا نمک صورتی ارزش این همه توجه را دارد؟ ما علم پشت این پدیده بهداشتی اخیر را بررسی کردیم.

این نوع نمک رنگ گلگون خود را از مواد معدنی موجود در نمک مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم می گیرد. نمک صورتی اغلب به صورت کریستال ‌های کوچک یافت می شود. طبق برخی باورها در میام مردم، نمک انواع کارها را انجام می دهد و فواید بی نظیری دارد. به عنوان مثال به دلیل غلظت بیشتر عناصر کمیاب سالم تر است. به شکل آباژور برای پاکسازی هوا از آلاینده هایی مانند گرد و غبار مورد استفاده قرار می گیرد، علائم اختلال عاطفی فصلی (SAD) را کاهش می دهد، انرژی را افزایش می دهد و اختلال خواب را بهبود می بخشد. ظاهراً این کار را با جذب مولکول ‌های آب از هوا و آزاد کردن یون ‌های منفی هوا انجام می‌ دهد که گفته می ‌شود از شر ذراتی مانند گرد و غبار خلاص خواهید شد. در نتیجه باعث کاهش مشکلات تنفسی مانند آلرژی و آسم می شود و بر خلق و خوی تأثیر می گذارد. اسپاها همچنین از این باور استفاده کرده اند تا درمان های مبتنی بر نمک صورتی را ارائه دهند، جایی که افراد در اتاق ها می نشینند و نفس عمیق می کشند در حالی که ذرات ریز نمک در مناطق اطراف پراکنده می شوند و ظاهراً مشکلات تنفسی را کاهش می دهند.

 

نمک تصفیه شده یا نمک معدنی؟

در واقع سوال را می توان اینطور مطرح کرد که نمک ساخته شده توسط طبیعت را انتخاب می کنید یا نمک ساخته شده توسط انسان؟ نمکی که قبل از خلقت انسان در زمین به وجود آمده است یا نمکی که پس از حضور انسان و تولید میکروپلاستیک ها و فلزات سنگین و تخلیه آلودگی های فاضلاب به دریاها و اقیانوس ها استخراج می شود؟ یا نمک با مواد شیمیایی یا نمک بدون هیچ گونه افزودنی؟

قطعا آنچه به طور طبیعی وجود دارد و دستکاری کمتری در آن صورت گرفته را می توان انتخاب مناسب تری عنوان کرد. اگر چه رعایت اعتدال در مصرف هر مواد غذایی بسیار مهم و حائز اهمیت است. باز هم تاکید می کنیم که نمک پرمصرف ترین غذای هر خانه ای است و انتخاب صحیح آن بسیار مهم است.

 

نمک صورتی ایرانی

نمک صورتی یکی از محصولات وبسایت فروشگاهی نمک ناب است که مانند سایر محصولات ما از معادن نمک گرمسار ایران استخراج می شود و بدون هیچ گونه افزودنی فقط دانه بندی شده و در اختیار مشتریان عزیز قرار می گیرد. نمک صورتی حاوی مقدار زیادی مواد معدنی است که به طور طبیعی برای بدن بسیار مفید هستند، اما میزان این مواد معدنی به اندازه ای نیست که جایگزین مناسبی برای سایر مواد غذایی باشد. بزرگترین مزیت این نمک، طبیعی و سالم بودن آن است و مطمئن باشید که هیچ گونه آلودگی در این نمک وجود ندارد. مزیت دیگر این نمک این است که نسبت به نمک معمولی شوری بیشتری دارد و همین امر باعث شده است که در هنگام پخت، نمک کمتری مصرف شود و سدیم کمتری وارد بدن شود.

 

تمام دانه بندی های نمک صورتی

اندازه های مختلف نمک صورتی یکی از رایج ترین سوالاتی است که مشتریان از ما می پرسند. بیایید با شروع استخراج سنگ نمک صورتی شروع کنیم. وقتی کارشناس مربوطه قسمتی از معدن را که برای انفجار و برداشت سنگ نمک صورتی مناسب است شناسایی کند، با ایجاد سوراخ هایی در دل سنگ و قرار دادن مواد منفجره، انفجار ایجاد می شود. پس از انفجار سنگ ها توسط ماشین های بزرگ، به قطعات کوچکتر تبدیل می شوند. در این مرحله سنگ ها تمیز می شوند، کثیفی ها و مواد اضافی پاک شده و به سمت سنگ شکن هدایت خواهند شد. پس از خرد شدن سنگ ها توسط تسمه نقاله به قسمت غربال هدایت می شوند. الک یک دستگاه سه طبقه است که هر طبقه دارای سوراخ هایی با اندازه های مختلف است. هنگامی که دستگاه غربال می لرزد، سنگ نمک های خرد شده به اندازه های مختلف جدا می شوند.

 

حال می توانیم دانه های مختلف نمک صورتی را توضیح دهیم:

بزرگترین دانه بندی و البته پرطرفدارترین دانه بندی نمک صورتی به اندازه 6-3 میلی متر است که در اصطلاح محلی به آن شیلاتی می گویند. نمک شیلاتی دانه های نمک با اندازه حدوداً بزرگتر از يک دانه نخود و كوچكتر از يک پسته اندازه دارند. سایز بعدی 1 تا 3 میلی متر است که در زبان محلی به آن شکری می گوییم. اندازه بعدی از 1 میلی متر کوچکتر است که ما آن را پودری یا صدف می نامیم.

آنچه در مورد دانه بندی نمک صورتی باید بدانید و بسیار حائز اهمیت است این است که به دلیل ساختار شکننده و یخی سنگ ها از هر مقدار سنگ مرتب و تمیزی که در دستگاه سنگ شکن ریخته می شود، خروجی دستگاه حدودا 30 درصد اندازه 3-6 میلی متر و 30 درصد آن 1-3 میلی متر و بقیه کوچکتر از 1 میلی متر خواهد بود. به همین دلیل است که وقتی مشتری فقط یک اندازه خاص را از ما بخواهد، قیمت بالاتر خواهد بود، اما وقتی او می خواهد هر سه اندازه نمک های صورتی را سفارش دهد، قیمت متعادل تر خواهد بود.

ما در مجموعه نمک ناب، آماده ارائه سنگ نمک صورتی در اندازه های مختلف جهت صادرات به کشورهای مختلف در بسته بندی های مختلف هستیم. برای شما امکان چاپ و صادر کردن کیسه های بسته بندی با نام شرکت خودتان وجود دارد. در صورت تمایل به سفارش و یا سوال در مورد محصولات ما با شماره تلفن های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید. ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *